Ana içeriğe atla

60 - Bankada

                                          
                                                    
Bir hesap açtırmak istiyorum. 

계좌를 만들고 싶어요.
kyejwahreul mandeul-ko shipeoyo.
İşte pasaportum.

이건 제 여권이에요.
ikeon je yeokwonieyo.
Ve işte adresim.

그리고 이건 제 주소예요.
keurigo ikeon je jusoyeyo.
 
Hesabıma para yatırmak istiyorum.

제 계좌에 돈을 입금하고 싶어요.
je kyejwahe doneurib-geumha-go shipeoyo.
Hesabımdan para çekmek istiyorum.

제 계좌에서 돈을 인출하고 싶어요.
je kyejwaheseo doneurin-churha-go shipeoyo.
Hesap ekstrelerini almak istiyorum.

은행 명세서를 가지러 왔어요.
eunhaeng myeongseseoreul kajireo wah-sseoyo.
 
Seyahat çeki bozdurmak istiyorum.

여행자 수표를 현금으로 바꾸고 싶어요.
yeohaengja supyoreul hyeonkeumeuro bakku-go shipeoyo.
Masrafları ne kadar?

수수료는 얼마예요?
susuryoneun eolmayeyo?
Nereyi imzalamam gerekiyor?

어디에 사인해야 해요?
eodi-e sa-inhaeya haeyo?
 
Almanya’dan bir havale bekliyorum.

독일에서의 송금을 기다리고 있어요.
do-gi-reseoye songgeumeul kidarigo isseoyo.
Hesap numaram burada.

이건 제 계좌번호예요.
ikeon je kyejwahbeonhoyeyo.
Para geldi mi?

돈이 도착했어요?
doni docha-khaesseoyo?
 
Bu parayı bozdurmak istiyorum.

환전하고 싶어요.
hwahnjeonha-go shipeoyo.
Amerikan dolarına ihtiyacım var.

미국 달러가 필요해요.
mikuk talleo-ga pilyohaeyo.
Lütfen bana küçük banknotlar veriniz.

작은 단위의 지폐로 주시겠어요?
cha-geun danwiiye jipyero jushikesseoyo?
 
Burada bir para makinesi var mı?

현금 인출기가 있어요?
hyeonkeum in-chul-gi-ga isseoyo?
Ne kadar para çekilebilir?

돈을 얼마나 인출할 수 있어요?
doneul eolmana in-churhal su isseoyo?
Hangi kredi kartları kullanılabilir?

어떤 신용카드를 이용할 수 있어요?
eotteon- shinyonggadeureuriyong-hal su isseoyo?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :