Ana içeriğe atla

56 - Duygular





Zevk, haz almak
하고 싶어요
ha-go shipeoyo

Zevk alıyoruz.
우리는 – 하고 싶어요.
urineun ndash; ha-go shipeoyo.

Zevk almıyoruz.
우리는 – 하고 싶지 않아요.
urineun ndash; ha-go ship-ji anhayo.

Korkmak
두려워요
duryeowoyo

Ben korkuyorum.
저는 두려워요.
jeoneun duryeowoyo.

Korkmuyorum.
저는 안 두려워요.
jeoneun an duryeowoyo.

Zamanı olmak
시간이 있어요
shi-gani isseoyo

Onun (erkek) zamanı var.
그는 시간이 있어요.
keuneun shi-gani isseoyo.

Onun (erkek) zamanı yok.
그는 시간이 없어요.
keuneun shi-gani eop-seoyo.

Canı sıkılmak
심심해요
shimshimhaeyo

Canı sıkılıyor.
그녀는 심심해요.
keunyeoneun shimshimhaeyo.

Canı sıkılmıyor.
그녀는 안 심심해요.
keunyeoneun an shimshimhaeyo.

Acıkmak
배고파요
baekopayo

Aç mısınız? (çoğul)
배 고파요?
bae kopayo?

Aç değil misiniz? (çoğul)
배 안 고파요?
bae an gopayo?

Susamak
목이 말라요
mo-gi mallayo

Susamışlar.
그들은 목이 말라요.
keudeu-reun mo-gi mallayo.

Susamamışlar.
그들은 목이 안 말라요.
keudeu-reun mo-gi an mallayo.

Yorumlar

  1. Teşekkürler Koreyi Çok seviyorum babamdan bile daha fazla seviyorum öle söyleyim kore dizisi izliyorum çok güzel dizileri var bu ülkenin ve hayalim üniversiteyi kore de okumak o yüzden koreceyi çabuk öğrenmek istiyorum bu arada admin siz kore de mi yaşıyorsunuz?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :