Ana içeriğe atla

51 - Alışveriş yapmak





Kütüphaneye gitmek istiyorum.
도서관에 가고 싶어요.
doseokwahne ka-go shipeoyo.

Kitapçıya gitmek istiyorum.
서점에 가고 싶어요.
seojeome ka-go shipeoyo.

Gazete satıcısına gitmek istiyorum.
신문가판대에 가고 싶어요.
shin-munkapandae-ye ka-go shipeoyo.


Bir kitap kiralamak istiyorum.
책을 빌리고 싶어요.
chae-geul billigo shipeoyo.

Bir kitap satın almak istiyorum.
책을 사고 싶어요.
chae-geul sa-go shipeoyo.

Bir gazete satın almak istiyorum.
신문을 사고 싶어요.
shin-muneul sa-go shipeoyo.

 
Bir kitap kiralamak için kütüphaneye gitmek istiyorum.
도서관에 가서 책을 빌리고 싶어요.
doseokwahne kaseo chae-geul billigo shipeoyo.

Bir kitap satın almak için kitapçıya gitmek istiyorum.
서점에 가서 책을 사고 싶어요.
seojeome kaseo chae-geul sa-go shipeoyo.

Bir gazete satın almak için gazeteciye gitmek istiyorum.
신문가판대에 가서 신문을 사고 싶어요.
shin-munkapandae-ye kaseo shin-muneul sa-go shipeoyo.

 
Gözlükçüye gitmek istiyorum
안경점에 가고 싶어요.
ankyeongjeome ka-go shipeoyo.

Markete gitmek istiyorum.
슈퍼마켓에 가고 싶어요.
syupeoma-gese ka-go shipeoyo.

Fırına gitmek istiyorum.
제과점에 가고 싶어요.
jekwah-jeome ka-go shipeoyo.

 
Bir gözlük satın almak istiyorum.
안경을 사고 싶어요.
ankyeongeul sa-go shipeoyo.

Meyve ve sebze satın almak istiyorum.
과일과 야채를 사고 싶어요.
kwahil-kwah yachaereul sa-go shipeoyo.

Sandviç ekmeği ve ekmek satın almak istiyorum.
디너롤과 빵을 사고 싶어요.
dineorol-kwah ppangeul sa-go shipeoyo.

 
Gözlük almak için gözlükçüye gitmek istiyorum.
안경점에 가서 안경을 사고 싶어요.
ankyeongjeome kaseo ankyeongeul sa-go shipeoyo.

Meyve ve sebze satın almak için markete gitmek istiyorum.
슈퍼마켓에 가서 과일과 야채를 사고 싶어요.
syupeoma-gese kaseo kwahil-kwah yachaereul sa-go shipeoyo.

Sandviç ekmeği ve ekmek satın almak için fırına gitmek istiyorum.
제과점에 가서 디너롤과 빵을 사고 싶어요.
jekwah-jeome kaseo dineorol-kwah ppangeul sa-go shipeoyo.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :