Ana içeriğe atla

Korece İsim sorma - da/dan geldim




                  Bir koreliyle konuşurken lazım olacak bazı sorular  ve cümleler vardır bunlardan en önemlileri adınız de? benim adım... dır.
              korecenin en sevdiğim yanı cümle yapısı türkçeyle aynı  olmasıdır.korecede hiç kurmadığınız bir cümleyi türkçe halinin yerine korecelerini koyarak rahatça cümleyi kurabilrsiniz.korece türkçeden alınmıştır gibi birşeyi asla ifade etmiyorum.Bu benzerliğini seviyorum  :D





이름이 무엇입니까? / 성함이 어떻게 되십니까? - Adınız ne? /(saygılı)adınız ne?


제 이름은 -입니다.(benim adım -dır)


제 이름은 제렌입니다.(benim adım cerendir.)


제 이름은 세다입니다.(benim adım sedadır.)


제 이름은 엡루입니다.(benim adım ebrudur.)





무슨 일을 하십니까? / 직업이 무엇입니까?(ne iş yapıyorsunuz?)



저는 -입니다.(ben -dir.)



저는 한국사람입니다.(ben koreliyim.)


저는 학생입니다.(ben öğrenciyim.)


저는 상인입니다.(ben tüccarım.)


저는 가이드입니다.(ben rehberim.)



이 분은 -입니다.(bu kişi -dır.)saygılı


이 분은 사장님입니다.(bu kişi patrondur.)


이 분은 선생님입니다.(bu kişi öğretmendir.)


이 분은 의사입니다.(bu kişi doktordur.)


이 분은 간호사입니다.(bu kişi hemşiredir.)






-에서 왔습니다.(-dan/den geldim.)

한국에서 왔습니다.(koreden geldim.)


터키에서 왔습니다.(türkiyeden geldim.)


외국에서 왔습니다.(yurtdışından geldim.)


집에서 왔습니다.(evden geldim.)






안녕히 계십시오 / 안녕히 계세요.hoşçakal(misafir tarafından)

안녕히 가십시오 / 안녕히 가세요.güle güle.(ev sahibi tarafından)





Yorumlar

  1. Teşekkürler ama okunuslari yok sanırım acaba verebilir misiniz okunuslarini ??

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :