Ana içeriğe atla

53 - Mağazalar






Bir spor mağazası arıyoruz.
우리는 스포츠용품 가게를 찾고 있어요.
urineun seupocheuyongpum ka-gereul chajko isseoyo.

Bir kasap arıyoruz.
우리는 정육점을 찾고 있어요.
urineun jeongyukjeomeul chajko isseoyo.

Bir eczane arıyoruz.
우리는 약국을 찾고 있어요.
urineun yakkugeul chajko isseoyo.

 
Zira bir futbol topu satın almak istiyoruz.
우리는 축구공을 사고 싶어요.
urineun chukku-gongeul sa-go shipeoyo.

Zira salam satın almak istiyoruz.
우리는 살라미 햄을 사고 싶어요.
urineun sallami hae-meul sa-go shipeoyo.

Zira ilaç satın almak istiyoruz.
우리는 약을 사고 싶어요.
urineun ya-geul sa-go shipeoyo.

 
Futbol topu satın almak için spor mağazası arıyoruz.
우리는 축구공을 사려고 스포츠용품 가게를 찾고 있어요.
urineun chukku-gongeul saryeogo seupocheuyongpum ka-gereul chajko isseoyo.

Salam satın almak için kasap arıyoruz.
우리는 살라미 햄을 사려고 정육점을 찾고 있어요.
urineun sallami hae-meul saryeogo jeongyukjeomeul chajko isseoyo.

İlaç satın almak için eczane arıyoruz.
우리는 약을 사려고 약국을 찾고 있어요.
urineun ya-geul saryeogo yakkugeul chajko isseoyo.

 
Bir kuyumcu arıyorum.
저는 보석가게를 찾고 있어요.
jeoneun boseokka-gereul chajko isseoyo.

Bir fotoğrafçı arıyorum.
저는 사진 장비 가게를 찾고 있어요.
jeoneun sajin jangbi ka-gereul chajko isseoyo.

Bir pastane arıyorum.
저는 제과점을 찾고 있어요.
jeoneun jekwah-jeomeul chajko isseoyo.

 
Çünkü bir yüzük satın almayı düşünüyorum.
저는 사실 반지를 살 계획이에요.
jeoneun sashil banjireul sal kyehwehgieyo.

Çünkü bir film satın almayı düşünüyorum.
저는 사실 필름을 살 계획이에요.
jeoneun sashil pilleumeul sal kyehwehgieyo.

Çünkü bir pasta almayı düşünüyorum.
저는 사실 케이크를 살 계획이에요.
jeoneun sashil ke-ikeureul sal kyehwehgieyo.

 
Bir yüzük satın almak için kuyumcu arıyorum.
저는 반지를 사기 위해 보석가게를 찾고 있어요.
jeoneun banjireul sagi wiihae boseokka-gereul chajko isseoyo.

Bir film satın almak için fotoğrafçı arıyorum.
저는 필름을 사기 위해 사진관을 찾고 있어요.
jeoneun pilleumeul sagi wiihae sajinkwahneul chajko isseoyo.

Bir pasta satın almak için pastane arıyorum.
저는 케이크를 사기 위해 제과점을 찾고 있어요.
jeoneun ge-ikeureul sagi wiihae jekwah-jeomeul chajko isseoyo.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :