Ana içeriğe atla

Korecede Kelimeler Nasıl Yazılmalı?






      
                Geçen derste sessiz harfleri gördük örnekler verecektim o konuda ama önce kelimeyi nasıl düzenlemeniz gerektiğini anlatmam gerektiğini fark ettim bu yüzden sadece sessiz harfleri verip konumu bitirdim :D Bu konuyu da finallerden sonra verecektim ama  uzun bir süre aradan geçmesin diye hemen vereyim dedim :D
           

             KORECEDE KELİMELER NASIL YAZILMALI?


             Sesli ve sessiz harfleri öğrendik yazmayı da  öğrendik ama bu kelime yazmamıza(şuan cümle yazacak bilgiye sahip olunmadığı için kelime diyorum) yeterli değil.Bu konuda size öğrendiğimiz alfabeyle nasıl kelime kurmamız gerektiğini bazı kurallarını anlatacağım :D






             

             Yukarıda gördüğünüz kutucuklar harflerin yazılma kurallarını gösteriyor.kutucuklara dikkatli bakarsanız eğer ilk bölmelerinde hep sessiz harfler var yani;bazı kurallar :D
  
-Her kutucuğun en başında sessiz harf vardır.
-Bir kutucukta bir hece bulunur.
-Eğer sesli harf başa gelecekse(kutucuğun başına) 'ㅇ'(ıng) harfi başına gelir.
-'ㅇ'(ıng) harfi sesli harfin başındayken okunmaz.
-'ㅇ'(ıng) harfi kutucuğun yani hecenin son harfiyse  -ng diye  okunur.
- 3 harf bir hecedeyse yine aynı kutucuğa yazılır ama 3üde yan yana yazılamaz alta yazılır 3.harf.örnek:약--녕--택 gibi
-Bir kutucukta yan yana 2 harf bulunur 3. varsa 4. alta yazılır.
  örnek(iki harf yan yana):아--하 -- 시
          (3 harf li olursa)   :안--한 --신
-ㅆ, ㅃ, ㄲ,ㅉ,ㄸ tek harf gibidir bu yüzden yanlarında bir sesli olabilir.yalnızda olabilirler.
örnek:씩-쯕-빨-따-끊-깝
-iki sesli harf yan yana yazılmaz.

     kutucukları ezberleyeceğiz diye uğraşmanıza gerek yok şu yazdığım kurallar bile yeterli sayılır  çalışma yaparken yazdığınız kelimenin doğru olup olmadığını yukarıdaki resime bakıp öğrenebilir siniz :D

                          :ÖRNEKLER:

              Yukaridaki tabloda kelimeler ve kutucuklara nasıl yazıldığını gösterdim.


(merhaba) 안녕하세요' da her kutucuğun başında sessiz harf olduğunu.ve her kutucukta sadece 1 hece bulunduğunun farkında mısınız? 
           hecelere ayıralım :'' an-nyeong-ha-se-yo'' yani ''안-녕-하-세-요'' diye hecelemeniz gerekiyor.en başta 'a' harfi var kurallara göre sessiz olması gerekiyordu ama başka bir kuralımızdada demiştik ki başa 'a' gelecekse 'a' nın önüne 'ıng'harfi gelmeli(ıng harfi sesli harfin önünde okunmaz)

(taksi) 택시'de de aynı kurallara bakmalısınız.
       hecelere ayıralım: 'teg-şi'  yani '택-시' iki heceden oluşuyor taksi kelimesi yani iki kutucuk var.ilk kutucukta 3 harf var yani 3. harf aşağıya yazılacak demek oluyor.태(te)
 iki harf yan yana yazdiktan sonra 3. harfi kurala gore alta yaziyoruz.택 (teg) oldu.boylece ilk heceyi yazdik. ikinci hece yani kutucuga 시(şi) artık sizinde öğrendiğiniz gibi yan yana yazacağız.ve böylece kelimemiz bitti :D 택시.

(yemek) 음식 'de iki hecelidir ilk hecesinde sanki üç harf üst üste olmuş gibi gözküyor ama 'ıng' harfi 'ı 'nın başına gelen zorunlu bir harftir yani ilk hecede iki harf vardır 'ı' ve 'm' harfi
vardır kelime ım-şig diye ayrılır.

(kız kardeş) 여 동생' de 3 hece vardır hece ayırımlarını resimdende görebilirsiniz ilk hecede bir tane harf var 'yeo' en başındaki 'ıng' takısının nedenını artık biliyorsunuz :D 2. hece 'dong'tur burada 3 harf vardır üst üste yazılır 'd' en üsttedir onu hemen altında 'o' harfi vardır 'o' yana yazılamaz yazılırsa kutucuğun dışana çıkmış olur :D 'o'nun da altında 'ıng' harfi vardır burada kendi işlevini görür ve hece dong diye okunur.(ㄷ+ㅇ=도+ㅇ=동).  3.hecede 3 harf var. s-ae-ng (ㅅ+ㅐ=새+ㅇ=생)okunuşu:yodongseng

(sebze) 야채' iki hecedir.(야-ya) + (ㅊ+ㅐ=채-çae)=야채 okunuşu:yaçe

(seul) 서울 'iki hecedir.(ㅅ+ㅓ=서)+(우+ㄹ=울)=서울 okunuşu:soul

(kelime) 단어 'iki hecedir.(ㄷ+ㅏ=다+ㄴ=단)+(어)=단어 okunuşu :dano
(aile) 가족 'iki hecedir.(ㄱ+ㅏ=가)+(ㅈ+ㅗ=조+ㄱ=족)=가족 okunuşu:kacog



Hangıl ı görsel duyusal bir şekilde çalışabilmeniz için...


tıklayınız!


Yorumlar

  1. Eline sağlık valla :D

    YanıtlaSil
  2. oncelikle emegin icin tesekkur ederim.ben derslerinizi sirayla gitmeye calisiyorum.
    cift sessiz harf calismalarini ayrintili veririseniz sevinirim suan okumada onlar zorluyor beni
    bu stede bildiklerimi tekekrar yapiyor.bilgilerimi gozden gecirme sansi yakaliyorum sayenizde
    tekrardan tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler:D çift harflileri normal oku takılma onlara dizi izlerken yada korelilerle konuşurken öğrenebilirsin nasıl okunduğunu ancak:D

      Sil
  3. Okul bittiği için yeniden başladım çalışmaya. Dersler için teşekkürler. :) Ben E ve Ye harflerinde zorlanıyorum aslında, iki tane oldukları için ama bu da kulak aşinalığıyla çözülecek bir şey galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz daha dikkatli olursan duyarsın kelimeleri öğrendikçe farkında olmadan anlayacaksın ne dediğini:D

      Sil
  4. Merhabalar ben yeni yeni sitenizde çalışmaya başladım şuan bu konuyu çalışıyordum da kafama bir şey takıldı onu sormak istedim.

    taksi kelimesinde kelime teg şi diye yazılıyor ya neden taeg şi değil yoksa o okunuşu mu ben orayı anlayamadım. Şimdiden çok teşekkür ederim emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Çok sağol dostum ellerine sağlık hayatımı kurtardın. Koca intenettle en iyi türkçe kaynak bu :)

    YanıtlaSil
  6. Dostum ellerine sağlık hayatımı kurtardın valla :D koskoca internne en iyi türkçe kaynak bu kesinlikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun:D böyle düşünmenize sevindim.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :