Ana içeriğe atla

Korece –기 isim eki








   Iljımae dizisini izliyorum bu
aralar ama bi türlü bitiremedim.dizinin konusu çok güzel. iljimae nin öz
olmasada babasını sonra iljimae ye dövüşü öğreten ajuşşiyi muhteşem
kraliçeden çok seviyorum tabi benim göz zevkime göre dizide hiç güzel
kız yok ama ne yapalım dizinin konusu çok sarıcı, her bölümünde en az
iki kere ağlıyorum.dizi komedi değil ama hiç güldürmüyorda değil yani:D
ama ağlamak isteyenler için güzel bir dram.






Fiilin köküne takılan isim ekidir.



Yazma:쓰기



Okuma:읽기



öğrenme:배우기



Giyinme:입기



Ağlama:울기



Gülme:웃기



Uyuma:자기



Bekleme:기다리기



Konuşma:말하기



Düşünme:생각하기



Unutma:잊기



Şarkı söyleme:노래하기



ornekler:



Ben şarkı söylemeyi seviyorum.

저는 누래하기 좋아합니다.





Korece konuşmayı biliyorum.

한국어를 말하기 압니다.





o kadın hangılı okumayı öğreniyor.

그여자는 한글 읽기 배웁니다.





beklemeyi sevmiyorum.

기다리기 싫아합니다.







Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. anladığım kadarı ile -ma ve -me eklerini kapsıyor değil mi? ve teşekkürler. ^__^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet doğru -ma -me ekidir:D ben teşekkür ederim:D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :