Ana içeriğe atla

Korece -겠 (İradeli ek)

   :D Bugün çalışmaya başlayalı 3 gün oldu.Vicdanım sızladı size uzun zamandır konu anlatmıyorum diye ve hemen hazırladım:D Herkesin sabırsızlıkla beklediği ORTA seviyeye birkaç konu kaldı.

Bol bol kelime öğrenin ama gün içinde çok çalışmayın kafanız karışabilir:D




Fiil köküne gelen gelecek zaman ekidir.

Eğer Özne birinci yada ikinci kişiyse irade anlamında kullanılır.

üçüncü şahsın içinse tahmin anlamında kullanılır .

soru şeklinin rica anlamı vardır.



내일은 집에 가겠습니다.

Yarın eve gideceğim.



내일은 여기에 오겠습니까?

Yarın buraya gelecek misiniz?



콜라 주시겠습니까?

Kola verir misiniz?



먹겠습니다.

Yiyeceğim.



토요일  눈이 오겠습니다.

Cumartesi kar yağacakmış.(buradaki ‘gelmek’ fiili yağmak anlamında kullanılıyor.)



의사 언제 오겠습니까?

Doktor ne zaman gelecek?



그 사람은 자겠습니다.

O kişi uyuyacakmış.



저는 서울에서 살겠습니다.

Ben seulda yaşayacağım.



이분은 입겠습니다.

Bu kişi giyinecekmiş.



여자는 생각하겠습니다.

Kadın düşünecekmiş.



오늘은 의사와 말하겠습니다.

Bugün doktorla konuşacağım.



Kelimeler:



콜라:kola



주시다:vermek



토요일:cumartesi



눈:kar



의사: doktor



언제:ne zaman



자다:uyumak



살다:yaşamak



입다:giyinmek



여자:kadın



생각하다: düşünmek



말하다:konuşmak

















Yorumlar

  1. bloğunuz ilgince benziyor :) korece öğrenmeye tekrar başladığımda buradanda yararlanabilirim :) paylaşım için teşekkürler ^_^ benim bloğumada beklerim umarım ilginizi çeker :)

    YanıtlaSil
  2. aaa şimdi gördüm yeppudaa hesabınız mı var :D benimde var :) adım PortakalÇiçeği size profil mesajı yolladım :)

    YanıtlaSil
  3. bunların okunuşlarınıda yazarmısınınz ben işitme engelliyim o yüzden dinliyemiyorum :( rica etsem okunuşlarını yazarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba mira Rabia..maalesef okunuşlarını yazmıyorum ama elimden gediğince sana yardımcı olmaya çalışırım kukulinta@gmail.com mail adresimden bana ulaşırsan istediğin konularda yardımcı olmaya çalışırım:D

      Sil
  4. ben bir keç ay sonra koreye gitcem de burdan çalışırsam gerçekten kore dilini öğrenmiş olur muyum

    YanıtlaSil
  5. ben bir kaç ay sonra koreye gitcem de burdan çalışırsam koreyi iyice öğrenmiş olurmuyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkı çalışırsan neden olmasın ama internetteki başka kaynaklardanda yararlanmalısın benim blogum çok geniş kapsamlı ama birçok konuyu hala ekleyemedim.diğer sitelerdende hitap biçimlerine bak ve bol bol kelime öğren.bu arada hayırlı olsun iyi gezmeler şimdiden :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :