Ana içeriğe atla

Ders 7-8-9-10-11-12-13-14-15-16 ve 17 : ALIŞTIRMA CEVAPLARI CEVAPLARI




Ders7:ŞİMDİKİ ZAMAN SON EKİ





şuan eve gidiyorum.지금 집에 갑니다.(basina 나는 ekleyebilirsiniz)





yemek yiyorum.먹습니다.





bugün çalışıyorum.오늘 일합니다.





bira içiyorum.맥주 마십니다.





seni görüyorum.니가(너를) 봅니다.











Ders 8:ŞİMDİKİ ZAMAN SORU EKİ





gidiyor musunuz? 갑니까?





onlar konsere gidiyorlar mı? 그 사람들 콘서트에 갑니까?





uyuyor musun? 잡니까?





nereye geliyorsunuz? 어디에 옵니까?





bira içiyor musunuz? 맥주 마십니까?














Ders 9: DİYALOG İÇİN  GEREKLI…1





adınız ne? 이름이 무엇입니까?





benim adım derya. 제 이름은 델야입니다.





benim adım seda. 제 이름은 세다입니다.





adınız ne?(saygılı) 성함이 어떻게 되십니까?





ben öğrenciyim.저는 학생입니다.








Ders 10:ŞİMDİKİ ZAMAN OLUMSUZ





çocuk yemek yemiyor.아이는 안 먹습니다.





bugün çalışmıyorum.오늘 안 일합니다.





ben doktora gitmiyorum.저는 의사에 안 갑니다.





şimdi uyumuyorum.지금 안 잡니다.





sevgilim gelmiyor musun?애인 안 옵니까?











Ders 11: SORU ZAMİRİ





Ne zaman geliyorsunuz?언제 옵니까?





nerdesin?어디에 있습니까?





kimsiniz?누구입니까?





neden?왜





ne kadar? 얼마?











Ders 12:GÜNLER-AYLAR-MEVSİMLER





bugün çarşamba.오늘 수요일입니다.





yarın perşembe.내일 목요일입니다.





temmuz 칠월





eylül 구월





ocak 일월





mart 삼월





kış 겨울





yaz 여름











Ders 13:GELECEK ZAMAN SON EKİ





yarın geleceğim.내일 올 겁니다.





okula geleceğim.학교에 올 겁니다.





uyuyacağım.잘 겁니다.





bugün yapacağım.오늘 할 겁니다.





kola içeceğim.콜라 마실 겁니다.











Diyalog için gerekli 2-3-4





evet 네





alo!여보세요!





hoş geldiniz.어서 오세요





kapı 문





telefon 전화기





yatak침대





bilgisayar컴퓨터





elbise드레스





pantalon바지





ayakkabı신발





etek 치마











Ders 16: SAYILAR





korece sayi sistemiyle yazilacak


25-스물 다섯


30-서른


33-서른셋


64-예손넷


21-스물하나


8-여덟


13-열셋


105-백다섯


çince sayi sistemyle yazilacak


85-팔십 오


63-육십 삼


17-십칠


22-이십이


18-십팔


10-십


157-백오십칠


888-팔백팔십팔


2-이


29-이십구


48-사십팔








- bazi bilgiler-


bira-맥주 


konser-콘서트


cocuk-아이



















OST Winter Sonata - Ryu - My Memory


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :