Ana içeriğe atla

Korece Sesli harfler





                   merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.



                  한글 sitelerde hep hangul diye telaffuz ediliyor yukarıdaki resimdede olduğu gibi ama bu kelimeyi türkçe karakterlerle yazdığımızda hangeul yada hangıl diye yazılması lazım telaffuzuda hangıldır zaten. :D

şuanda öğrenmeniz gereken harfleri yazacağım diğerlerini zamanla öğrenirsiniz.

sesli harfler 


hangıl    -    okunuşları

아-a           a

야-ya         ya

어-eo         o

여-yeo       yo

오-o           o

요-yo         yo

우-u           u

유-yu         yu

으-'ı' ,'eu'   ı

이-i             i

애-ae          e

얘-yae        ye                                                    

에-e            e

예-ye         ye
  
 korecede alfabe kademeli bir şekilde ilerler.

                아  bu (a) yanına bir çizik daha atınca 야( ya) oluyor
                어 bu (eo)yanına bir çizik daha atınca 여(yeo) oluyor
                오 bu (o) yanına bir çizik daha atınca 요(yo) oluyor
                우 bu (u) ''           ''                          유 (yu) oluyor
                애 bu (ae) ''                 ''                  얘 (yae) oluyor
                에 bu (e) ''                         ''            예 (ye) oluyor:D
                    diğer sesli harler...

işte kademeliden kastım buydu.böylece sesli harlerin yarısından fazlasını kodlamış olduk :D

             sesli harfleri çalışırken okunuşlarını değil hangılla yazmayı öğrenmelisiniz.sesli harflerle ilgili başka konularımda var ama ilk önce hangılı öğrenmelisiniz :D
             çalışırken korece harfi dışınızdan söyleyerek yazarsanız daha iyi olur.
mesela:
     
         söyle   aynı anda   yaz
         (-u)                       우
         (-yo)                     요


SONRAKİ KONU :SESSİZ HARFLER


Yorumlar

  1. merhaba ceren hanım,
    iki tane o ve e telafuzu var.Biz bunları nasıl ayırt edeceğiz,mesela sesli söylenip yazıya dökmeye çalıştığımızda hangisini yazacağız.
    daha yeni korece öğrenmeye başladım bu koduda yeniyim ^^
    böyle bir blog hazırladığınız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim yanıtlamam ne kadar doğru olur onu bilemem;bunun için ceren hanımdan özür diliyorum isterseniz cevaplayayım ㅓbildiğimiz o harfine çok benzer ama ㅗ biraz daha değişik okunur ağzınızı u harfi söyleyecekmiş konumuna getirip o demelisiniz ikisi arasında böyle bir fark var bu zamanla oturur ㅐtürkçedeki e gibi okunur ㅔ ise e harfine benzer bir şekilde e ile i harfi arasında ama e ye daha yakın.dediğim gibi zamanla oturur zor gibi gözükse de zor değil aslında.bi de siz her ikisini de aynı şekilde okusanız bile rahatlıkla anlaşılır

      Sil
  2. Ooo harika açıklama olmuş ^^
    çok teşkkürler yeni başladım inşallah
    ögrenicem çok istiyorum :) :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Korece öğrenmeyi çok istiyorum. Önceden bir sefer harflere çalışmaya başlamıştım ama zamanım olmadığından bırakmak zorunda kaldım. İkiz çocuklarım var bu yüzden zaman sorun oluyordu. Ama şimdi 1. sınıfa başladılar ve boş zamanım var. İnşallah öğrenebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah:D istekli olmanıza çok sevindim bende çok uzun zamandır korece çalışamadım maalesef :S

      Sil
  5. çok güzel açıklamışsın ,, eline sağlık 1. ders bitti :)))))))))))

    YanıtlaSil
  6. Çok açıklayıcı güzel bir anlatım olmuş,ben yeni başladım.Çabucak öğrendim.
    Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  7. a harfinin korecesinin başındaki 0 işareti ne oluyo onuda yazalımmı not alarak çalşıyorumda ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence yazmalısın onunla beraber öğrenmek daha kolay olur kelime yazarken zorlanmazsın.sesli harfin başındayken bi anlamı yok ama yazım kurallarında gerekli..ilerleyen derslerde onu açıklamıştım siz şimdilik harfleri öğrenin:D

      Sil
  8. a harfinin korecesinin başındaki 0 işareti ne oluyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://korecedersler.blogspot.com.tr/2011/01/korecede-kelimeler-nasl-yazlmal.html bu konuda açıklamıştım.

      Sil
  9. kore dili ve edebiyatı filoloji bölümünü okuyan biri olarak küçük hatayı düzeltmek istiyorum Hang'u'l değil hang'ı'l

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D resimdeki yanlıştan bahsediyorsunuz sanırım.ama benim yazımda hangıl yazıyor sağolun:d

      Sil
  10. o üsteki resimdealfabe resminde wa wo oe we wi iu j yi neden yazmadın j yi ajjushi için kullanmamız gerekmiycekmi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilerek yazmadım karışmasın diye. ajushi nin yazılışı 아저씨 olarak yazılıyor.içinde wa wo... kullanılmıyor.iyi akşamlar:D

      Sil
  11. Öğrenmeyi çok istiyorum ben ama zor geldi bana ya yazarak çalışıyorum sembol olarak hafızamda kalıyo fakat okunuş anlam olarak kalmıyor umarım zamanla iyi olur çünkü koreye gitme gibi bir planım var arkadaşlar edinmek var umarım olur becerebilirim azimliyim başarıcam 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç acele etme ne kadar hızlı gidersen o kadar kafan karışır kelimeler birbirine girer dil öğrenmek çok güzel ama sabır isteyen birşey :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :