5 Ocak 2011 Çarşamba

Korece Sesli harfler





                   merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.



                  한글 sitelerde hep hangul diye telaffuz ediliyor yukarıdaki resimdede olduğu gibi ama bu kelimeyi türkçe karakterlerle yazdığımızda hangeul yada hangıl diye yazılması lazım telaffuzuda hangıldır zaten. :D

şuanda öğrenmeniz gereken harfleri yazacağım diğerlerini zamanla öğrenirsiniz.

sesli harfler 


hangıl    -    okunuşları

아-a           a

야-ya         ya

어-eo         o

여-yeo       yo

오-o           o

요-yo         yo

우-u           u

유-yu         yu

으-'ı' ,'eu'   ı

이-i             i

애-ae          e

얘-yae        ye                                                    

에-e            e

예-ye         ye
  
 korecede alfabe kademeli bir şekilde ilerler.

                아  bu (a) yanına bir çizik daha atınca 야( ya) oluyor
                어 bu (eo)yanına bir çizik daha atınca 여(yeo) oluyor
                오 bu (o) yanına bir çizik daha atınca 요(yo) oluyor
                우 bu (u) ''           ''                          유 (yu) oluyor
                애 bu (ae) ''                 ''                  얘 (yae) oluyor
                에 bu (e) ''                         ''            예 (ye) oluyor:D
                    diğer sesli harler...

işte kademeliden kastım buydu.böylece sesli harlerin yarısından fazlasını kodlamış olduk :D

             sesli harfleri çalışırken okunuşlarını değil hangılla yazmayı öğrenmelisiniz.sesli harflerle ilgili başka konularımda var ama ilk önce hangılı öğrenmelisiniz :D
             çalışırken korece harfi dışınızdan söyleyerek yazarsanız daha iyi olur.
mesela:
     
         söyle   aynı anda   yaz
         (-u)                       우
         (-yo)                     요


SONRAKİ KONU :SESSİZ HARFLER


7 yorum:

  1. merhaba ceren hanım,
    iki tane o ve e telafuzu var.Biz bunları nasıl ayırt edeceğiz,mesela sesli söylenip yazıya dökmeye çalıştığımızda hangisini yazacağız.
    daha yeni korece öğrenmeye başladım bu koduda yeniyim ^^
    böyle bir blog hazırladığınız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim yanıtlamam ne kadar doğru olur onu bilemem;bunun için ceren hanımdan özür diliyorum isterseniz cevaplayayım ㅓbildiğimiz o harfine çok benzer ama ㅗ biraz daha değişik okunur ağzınızı u harfi söyleyecekmiş konumuna getirip o demelisiniz ikisi arasında böyle bir fark var bu zamanla oturur ㅐtürkçedeki e gibi okunur ㅔ ise e harfine benzer bir şekilde e ile i harfi arasında ama e ye daha yakın.dediğim gibi zamanla oturur zor gibi gözükse de zor değil aslında.bi de siz her ikisini de aynı şekilde okusanız bile rahatlıkla anlaşılır

      Sil
  2. Ooo harika açıklama olmuş ^^
    çok teşkkürler yeni başladım inşallah
    ögrenicem çok istiyorum :) :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Korece öğrenmeyi çok istiyorum. Önceden bir sefer harflere çalışmaya başlamıştım ama zamanım olmadığından bırakmak zorunda kaldım. İkiz çocuklarım var bu yüzden zaman sorun oluyordu. Ama şimdi 1. sınıfa başladılar ve boş zamanım var. İnşallah öğrenebilirim.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel açıklamışsın ,, eline sağlık 1. ders bitti :)))))))))))

    YanıtlaSil
  6. Çok açıklayıcı güzel bir anlatım olmuş,ben yeni başladım.Çabucak öğrendim.
    Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil