Ana içeriğe atla

Korece Dil Bilgisine Giriş


         
    Merhaba alfabeyi öğrendik kelimeleri nasıl yazmamız gerektiğini öğrendik. 1 haftayı geçti derslere başlayalı artık alfabeyi ve yazmayı bildiğinizi düşünüp dil bilgisine başlayabiliriz. :D



              1.명사  어미 (İSİM SON EKİ)

 1.1 -이다 (-dır)

      Ad cümleleri - 이다 ile yapılmaktadır.

 학생입니다  (ben öğrenciyim) 

            İsmin son harfi sesli ile biterse sonuna '는'eklenir  kelimenin anlamını değiştirmez ismin son harfi sessizle biterse '은' eki gelir.

이것  책상입니다.(bu masadır.)

이것  의자입니다.(bu sandalyedir.)

이것  컴퓨터입니다.(bu bilgisayardır.)

이것은  책입니다. (bu kitapdır.)

1.2 -이 / 가 아니다 (değil)
      
    Olumsuz isim cümlelerinin sonunda kullanılan ektir.İsim sesli ile biterse '가' sessiz ile biterse '이' getirilir.
  
책상 아닙니다.(masa değildir.)

의자가 아닙니다.(sandalye değildir.)

컴퓨터가 아닙니다.(bilgisayar değildir.)

이 아닙니다.(kitap değildir.)


1.3  -입니까?  (mı?) 

Isim son ekinin soru seklidir.

이것 책상입니까?(bu masamı?)

이것 의자입니까?(bu sandalye mi?)

이것 컴퓨터입니까?(bu bilgisayar mı?)

이것 책입니까?(bu kitap mı?)

  학생입니까?(sen öğrenci misin?)


DERSTE KULLANILAN KELİMELER


저:ben(Kibar)

학생:öğrenci


이것:bu


의자:sandalye


책상:masa


컴퓨터:bilgisayar


너:sen


책:kitap

Yorumlar

  1. çok güzel anlatmışsınız <3

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Esra :D

    Teşekkür ederim beğenmene çok sevindim :D:D

    YanıtlaSil
  3. Size Teşekkürlerimi Sunuyorum ^^
    Böyle Korece'yi Türkçe anlatan yerler pek fazla yok . :D Ama tebrik ediyorum sizi :D

    YanıtlaSil
  4. bir şey sorucaktım başkaa bir sitede sesli harf ile biterse
    입니다 sesiz harf ile biterse 습니다 kullnılır diyordu aklım karıştı yardımcı olursanız sevinirim.Bir de ellerinizee sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba tuğçe:D

      입니다 dir ekidir.Baktığın sitede yazan 습니다 şimdiki zaman ekidir ve fiilin kökü sesliyle biterse ㅂ니다 eklemelisin şimdiki zaman yaparken.

      yapıyorum-합니다 olarak yazilir.하입니다 olarak değil.

      입니다 yi dir-dır-yım-yim anlamında kullanılır.

      benim adım cerenDİR.
      ben öğrenciYİM.

      Sil
  5. cok guzel olmusta sunların okunuslarını hecelı bır sekılde aynnlarına gostersek daha guzel olmaz mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konulara ilk başlarkende defalarca açıklama yaptım.maalesef güzel olmaz tam tersi yanlış yönlerdirme sizin içinde kolaya kaçma olur...kelimeler konusunda tereddüt yaşıyorsunuzdur bu normal birşey ama kelimeyi doğru gördüğünüzü sürekli bi yerlerden tastiklemek zorunda hissederseniz aynı şekilde koreliyle konuşurkende kendinize güvenemezsiniz..emin olamadığınız kelimeleri bana sorabilirsiniz:D ilk yazılarımı okursanız neden yazmadığımı anlayacaksınız:D

      iyi günler

      Sil
  6. Vallaha helal olsun . çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Ne güleryüzlü çıktın... Teşekkürler, çok işime yaradı.

    YanıtlaSil
  8. ceren hocam :) size zahmet beni sedacicek71@gmail.comdan eklesenizde size bilmediklerimi sorsam çok güzel olur size mesaj atamadım bi türlü çok güzel anlatmışsınız bu arada emeğiniz için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. Ben korelileri çok seviyorum bu yüzden ders hoşuma gitti açıkcası koreceyi en iyi tanımlayan web sitesi bu diğer sayfalarda pek fazla bişey anlıyamıyorum.bu sayfada sadece 3. konuda takıldım ama konular ilerledikçe bununda üstesinden gelebileceğimi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  10. emeğiniz için teşekkürler,çok güzel anlatmışsınız, korece için bulduğum en iyi site :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :